Wycieczka do Torunia

24.11.2015 21:55 | admin

211115aTrzy jesienne listopadowe dni (od 20 do 22 listopada 2015r.) członkowie SK PTSM "Wędrownicy" i uczniowie klasy IIc spędzili na wycieczce w grodzie Mikołaja Kopernika -  Toruniu. Warto nadmienić, że w dniu 4 grudnia 1997 r. Toruń wpisany został na listę Światowego Dziedzictwa Kultury UNESCO. Program wycieczki był bardzo bogaty, a rozpoczęliśmy go od zwiedzania i zajęć warsztatowych w Toruńskim Muzeum Piernika (własnoręczny wyrób pierników) przy ulicy Strumykowej. Po zajęciach w muzeum i krótkim spacerze ulicą Szeroką dotarliśmy do pomnika Mikołaja Kopernika, przy którym czekał na nas przewodnik. Pod jego kierunkiem zwiedziliśmy najważniejsze zabytki Starego i Nowego Miasta: Rynek Staromiejski z ratuszem, Dwór Artusa, Dom - Muzeum Mikołaja Kopernika, Katedrę Święty Janów, Kościół NMP, basztę - Krzywą Wieżę z murami obronnymi, Teatr im. Wilama Horzycy, ruiny zamku krzyżackiego, Rynek Nowomiejski i wiele innych, ciekawych obiektów i miejsc. Przewodnik zapoznał nas również z toruńskimi legendami, mi.in. z Legendą o toruńskich piernikach Katarzynkach. Obejrzeliśmy również seans w planetarium  pt. "Ziemia - Planeta Kopernika" oraz odwiedziliśmy sklepy firmowe Fabryki Cukierniczej "Kopernik", w których zakupiliśmy słynne na całą Polskę i Europę Toruńskie Pierniki. Firma ta założona została już w 1763 r. i jest najstarszą w Polsce. Pierwsza receptura Toruńskich Pierników pochodzi z XV w. Dziś jest strzeżona i znana tylko nielicznym... Pobyt w Toruniu zapamiętamy na długo, a o urodzie miasta i jego bogatej historii przypominać nam będą liczne fotografie, zakupione pocztówki i pamiątki.

S.Ch.

Niestety nie ma jeszcze żadnych komentarzy.
Może Twój będzie pierwszy?
Ta strona używa cookies w celach statystycznych. Możesz wyłączyć ich obsługę w swojej przeglądarce.